Monday, February 14, 2011

i don't wanna know

dah delete semua entry yg lepas.
puas hati.
hr ni de keje nk buat.
client mtk bukan2.
out of scope.
sng je order mcm2.
same je dgn bos.
xkan xtau tu bukan dlm scope keje?
argh.
deadline esok, sape nk jwb?
nasibla kan.
yg projek hr tu pn x abis lg wat enhancement.
deadline dah mati pd hr kekasih.
lantaklah.
not my scope.
ada aku kisah?

hr ni bengang pulak dgn sesuatu.
aku xnak tau sebab aku x kisah langsung psl tu.
none of my business.
xde kudis kalau aku xtau.
kesian mak, aku mmg x leh control bab yg satu ni.
kalau aku x suka bende tu, aku mmg xleh selindung lg. 
ms mak tanya td, aku jwb x paling pun.
aku tgh berperang dgn perasaan.
Tuhan je yg tau.
mak selalu buat2 tak fhm aku x suka topik tu.
tp mak selalu nk ckp psl tu.
jd aku mtk maaf sgt2.
I DONT WANNA KNOW.

sesuatu yg aku ckp td ada kene mengena dgn apa aku nk tls lepas ni.
ni pesanan penaja drpd semua org kpd semua org.
semua org tau, tp semua org buat2 xtau.

setiap perbuatan pasti ada pembalasan.
setiap yg kita ada, bukan kita punya pun.
kalau kita kaya, tu semua pinjaman.
kalau kita miskin, itu ujian.
redha dan bersyukur dgn apa yg ada.

kalau kaya jgn berlagak dan hina org.
kalau miskin jgn mengeluh itu ini.
byk sgt cerita org2 kaya yg berlagak akan dpt musibah.
especially org yg dok cerita kekayaan dan bermegah2.

ada org cerita rumah juta2, duit bulan2 ribu2.
Tuhan bg penyakit, tiap2 bln nk kene beli mcm2 jenis ubt utk sembuh.
aku rs tu salah satu cara Tuhan nak tarik nikmat utk org yg riak dan takbur.

ada org cerita dpt bonus byk, gaji byk, bajet bagus ada kereta.
Tuhan bg accident siap pakej dgn saman.
duit gaji ke bonus ke semua habis byr saman, byr repair kereta.

ada org cerita naik pangkat, gaji byk.
pesan dgn adik2 suruh bg duit kt mak ayah spy lebih berkat.
nasihat pandai, tp diri sendiri x buat.
last2 duit kene tipu dgn bank.

lain kali, kalau ada duit byk, cuba pijak tanah.
jgn terbang melayang2 sampai x nampak org.
kalau kita rasa kaya, jgn lupa ada org lain lebih kaya.
kalau kita rs kita bagus sgt, jgn lupa, ada org lain lebih bagus dr kita.
kalau kita rs alim sgt, jgn lupa, org yg kita mengata tu, siapa tau lebih baik dr kita di kemudian hari?
dia masuk syurga, kita dihumban masuk neraka.

aku tulis scr general je.
based on what's happening around.
nasihat kt diri sendiri jgk.
jgn jd mcm org2 ni.

ada org jd kacang.
kacang yg lupakan kulit.

bersyukur dgn nikmat yg kita dpt hr ni.
hr ni ada kereta, esok tak tau kereta tu ada lagi tak.
entah2 kene tarik atau kene curi?
atau accident, langsung xleh repair sbb dah remuk.
hari ni kita rasa alim, esok2 mana tau iman lemah jadi macam2.
hari ni kita rasa pandai, esok2 siapa tau accident, impak dia jadi OKU?
hr ni kita rasa cantik, tp esok2 pakai produk mcm2, muka jadi serupa hantu.
hr ni kita rasa ada semua, ada suami/isteri, esok2 mana tau kalau bercerai berai.
lebih teruk dr org yg berstatus single.


kalau Tuhan bg musibah, penyakit etc maksudnya Tuhan syg kt kita.
mungkin mesti ada sesuatu yg Tuhan nk sampaikan.
Tuhan suruh kita musahabah diri.
mesti ada sesuatu yg kita buat tak betul samada sedar ataupun tak.
jgn pulak Tuhan bg ujian, kita nk marah Tuhan.
selalunya manusia ni, susah sikit nak salahkan Tuhan.
patutnya bersyukur krn Tuhan masih syg.
kalau Tuhan tak syg, Tuhan biar kita terjun dgn labu2.
Tuhan bagi ujian spy kita selalu ingat kat Dia.
supaya kita balik ke pangkal jalan.
kalau Tuhan biar kita terjun dgn labu2, lepas mati, kita pun xtau diri kita kat mana.
syurga ke neraka?


senang, ujian.
susah pun ujian.
jgn takbur, riak, bongkak.
jgn pandang rendah pd org.
jgn suka ckp besar.
jgn suka berlagak.
nnt manusia benci. 
kita pun bkn bagus sgt.
nobody's perfect.
kalau Tuhan tak redha, Tuhan pun tarik nikmat.
hari ni kita hidup, esok kita tak tau lg.
kalau dah sampai ajal, xde u-turn.
bila nak beramal buat bekal kat sana? 
pk2 la sendiri.

1 comment:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete